Använd data från Google Signals för skarpare remarketing-kampanjer och följ dina besökares resa över flera enheter

I dagarna släppte Google en helt ny funktion (för utvalda konton) i standardutförandet av Google Analytics som de kallar Google Signals (Google-signaler). Google Signals är en väsentlig funktionsutökning som du kan använda för att skapa skarpare remarketingkampanjer och för att förstå dina kunders beteende över flera enheter.

Annonsera till samma användare över flera enheter

Google Signals huvudsakliga funktion är att utöka vanliga besöksdata med kontextuella signaler, såsom intressen och tidigare sök, för att bland annat kunna styra remarketingkampanjer* till samma användare över flera enheter och att få djupare insikter om unika användare som besöker webbplatsen på olika enhetstyper.

Hjälp att aktivera

Funktionen aktiveras i admin-sektionen under ”Datainsamling”. Om du är osäker på om ditt konto är kompatibelt eller vill ha hjälp med att ställa in Google Signals så fixar vår analysavdelning det hela och går igenom alla features med dig. Kontakta oss för mer info!

Läs mer om Google Signals

Vill du läsa mer på egen hand kan du surfa in på Googles supportsida för Google Signals.

* Remarketing = Att "följa efter" besökare till din webbplats för att kunna nå dem med riktade annonser.